mandag 28. mai 2012

Maling, membran og sommerfugl-tapet. Pluss garasje



Sol og sommer i Oslofjorden, sett fra et blomstrende Steilene, en av
øyene uti Oslofjorden, en kort båttur fra Alvern på Nesodden. Slik vær og
 temperatur leker med oss nordboere blir det viktig å nyte øyeblikkene.
Jepp, jeg badet!





Julie på loftet - ivrig deltager på familiedugnaden.  Huset har jo to loftsstuer,
den øverste blir trolig både lekerom og gjesterom. Innenfor denne stua er det
ytterligere ett rom, et oppbevaringsrom for alskens saker og ting en trenger,
men ikke i øyeblikket. 



Byggherre Yvonne med en maling som dekker utrolig bra bare etter ett eneste
strøk.  Da jeg startet denne bloggen var planen deres å flytte inn til jul.  Med det
tempoet de holder kan de føye til en  i - det kan ikke være mange ukene til
innflytting nå.



Membranen ligger duggfersk på badegulvet.  Det er jo uhyre viktig da, at
membranen er påført rent og jevnt underlag og er helt tett for å unngå lekkasjer.
Ingen fare for problemer her,  mureren har lagt membran før.





Mens byggherrene var i sving på loftet kunne jeg snoke fritt på kjøkkenet.
Fant stabler med fliser og denne tapeten som jeg er rimelig sikker på skal på
 fondveggen på rommene til Julie og Isabell.



Kikket i katalogen og tror dette LillesandHuset er Hisøy.  Yvonne og Mathias skal også, etter det jeg tror, sette opp garasje.  Litt stilig når det er slektskap mellom hus og garasje, veldig ryddig.


1 kommentar:

Irene sa...

Hei, ser at denne posten er relativt gammel, men lurer likevel på: Finnes denne sommerfugltapeten i handel ennå, tro? Hva heter den og hvem produserer den?