lørdag 24. mars 2012

Til inspirasjon -bilder fra andres hjem. Og Hellesund

Endelig er den her- hestehoven.  Eller Tussilago Farafara som er slektsnavnet. Hestehoven har vært brukt i folkemedisinen i 2500 år, mot en rekke lidelser. Framfor alt skal den virke slimløsende og hjelpe mot luftveisplager. På apoteket er den resept-pliktig. Men det hindrer oss jo ikke i å plukke og tørke blomsten selv, hvis vi vil. Nå.  Helt gratis.



Yvonne er interiørarkitekten i familien, jeg gleder meg til å se hvilke valg hun gjør - til å oppleve atmosfære huset får, fargene,  møbleringen, detaljene.  Det er et stykke fram, til så lenge viser jeg noen interiørbilder fra andre LillesandHus.

Jeg har ikke nevnt det før, men huset til Yvonne og Mathias skal bli visningshus.  Ikke enda, det hadde neppe fungert med publikum i byggefasen, men når huset er ferdig.  Så dersom du vil, når dagen er der, kan du ta kontakt med Follo-kontoret til LillesandHus og avtale tid. Skal si fra når det er grønt lys, jeg.







Hellesund er tegnet  for skånende terreng,  halve grunnplanet er bygget inn i terrengets bakkant. De tre soverommene ligger på dette planet, det gjør også vaskerom, bod og en åpen hall. Som i alle LillesandHus med vinkelstue er det en enkel sak å dele av og få et ekstra soverom.  Bad er det i begge etasjene, Hellesund har en grunnflate på 85,1 m2.


Ingen kommentarer: