lørdag 25. februar 2012

Kjærlighet, harmoni og Homborsund




Nå er også armeringsjernet lagt på plass. Mandag kommer betong-
bilen, samtidig er også den første material-leveransen ventet.
Jeg vet ikke helt når det skjedde.  Men mest trolig oppsto forelskelsen den aller første solfylte sommeren jeg tilbragte i båt langs kysten vår. 

Kjærligheten til havet, kystandskapet og ikke minst til de pittoreske sørlandshusene som klorer seg fast uti skjærgården.  





Hus og natur i perfekt harmoni, bildene øynene fanget inn skapte en indre ro – bilder fra en annen tid.

Trodde jeg. Inntil jeg ble med LillesandHus på tur, mange av husene jeg hadde sett, hadde de bygget.

Nå er det ikke sånn at jeg bare liker gamle hus, eller modeller inspirert av eldre byggeskikk.  Neida.









Poenget mitt er bare at noen av de husene som ble bygget for hundre år siden, og som vi liker i dag, har bevist at de holder mål. 

Det er noe med at harmoni og estetikk alltid er gyldig.

Innenfor husets fire vegger skjer det naturlig en løpende utvikling. 

Familiestrukturer, miljøkrav, varmeløsninger, kjøkkenfunksjoner, materialer  og personlig stil er bestemmende for valgene våre. 

Vi skaper hjemmet for våre nærmeste. Men også for alle som ser det i landskapet.  


Homborsund er et klassisk eksempel på et tidløst eksteriør.  Det har vinduer mot verden og et lunt indre.  Som i alle LillesandHus kan vegger flyttes i forhold til den originale planløsningen for å innfri individuelle behov. Homborsund har en grunnflate på 95,5 m2.



Ingen kommentarer: