tirsdag 14. februar 2012

Morgenstemning,innspurt og Søgne


  Også grå vinterdager kan være vakre.  Morgenstemning sett fra min hule på
 St.Valentins dag, en dag for kjærlighet, også til naturen.


Når hver stein som skal legges også skal hamres ned i bakken for å skape et ett hundre prosent stabil grunn, må det nødvendigvis ta noen dagers innsats.  Og nettopp innsatsen er det lite å si på- lastebiler går i skytteltrafikk og maskinene jobber kontinuerlig. Tomta hever seg dag for dag. 





Nå er gutta straks ferdige, på torsdag er det rørlegger og elektriker som overtar stafettpinnen. 

Rør skal legges i grøfter, kabler og ledninger trekkes. 


Det er selvfølgelig å foregripe begivenhetenes gang, men jeg kunne ikke dy meg for å presentere et interiørbilde fra et LillesandHus.

LillesandHus er ikke minst kjent for listverket i husene sine. Listene de bruker er etter mal fra tidligere tiders byggekunst. 

Heldige meg har vært inne i flere LillsandHus, regner med at det er greit å forstå forelskelsen min?


Arnestad, som Yvonne og Mathias skal bygge, er langt fra den eneste modellen fra LillesandHus. 
Jeg vil i innleggene framover presentere modeller jeg liker spesielt godt, først ut er Søgne:


Søgne kan lett assosieres med de gamle los-husene du kan se uti skjærgården på sørlandet.  Et bilde på idyll. Husets stille tilstedeværelse gir det naturlig stor oppmerksomhet, samtidig som de rene linjene gjør at huset passer inn i ethvert landskap.

Søgne er et praktisk og hyggelig hus på alle måter, det har høyst fortjent vunnet byggepris for linjer og løsninger. Huset har en grunnflate på 91, 4 m2.

Ingen kommentarer: