lørdag 28. april 2012

Kjøkken, kjærlighet og Blindleia



Våren, tiden for romantikk og nytt liv.  Gåsa som jeg presenterte i et tidligere 
innlegg, har fått seg kjæreste.  Et godt partnervalg kan det synes som, 
de to padler rundt i total harmoni.  For så å rusle opp på et skjær og nyte 
utsikten - og hverandre.

Platene skal på veggen mandag, sa jeg i forrige innlegg.  Men neida,  opptil 
flere av dem var godt festet allerede fredag.  På kjøkkenet. Rørleggerne derimot, 
var ikke å se, de hadde returnert til Lillesand etter utført jobb. 
Bare elektrikerne var i full sving, og dermed kan jeg korrigere enda en 
feil fra min side: Den ene karen fra Ås Elektriske heter Weis, ikke Vis, 
som jeg spontant døpte ham for litt siden. 

Det har blitt noen familier etterhvert, som bor i LillesandHus. Hundrevis, uten at jeg vet eksakt antall.  Men det jeg vet er at ingen av husene er helt like. Huset, hjemmet ditt, speiler deg selv på så mange måter. Også kjøkkenet setter vi vårt merke på, selv om alle i utgangspunktet skal dekke like behov, og har de samme funksjonene og grunninnredningen.

De fire kjøkkenene jeg viser bilder av her, er alle fra LillesandHus som ble ferdigstilt for en håndfull år siden.  Det er moter og trender på kjøkkenfronten- Yvonne og Mathias har hatt mye stilig å velge i.  Og selvfølgelig har de hatt den samme friheten som byggherrene før dem, friheten til å designe sitt eget kjøkken helt ned til den minste detalj.Tror vi får se det ferdige kjøkkenet deres i midten av juni, er bare å vente.









Blindleia. Igjen et hus som opprinnelig er tenkt som fritidsbolig. Men som fungerer aldeles utmerket som helårsbolig! Det er smart tegnet med fire soverom, hvorav to i hver etasje. Peis kan du også få, og en stue på nær tretti kvadratmeter.  Blindleia har en grunnflate på 
62,9 m2.



Ingen kommentarer: