torsdag 12. april 2012

Mye luft og mye varme. Og Lilly.



Nå er de igang igjen, Mathias og Alexander. Både hele første og hele annen etasje er ferdig isolert innvendig.  I hvert fall nesten.  Veggene isoleres i to runder, først Glava i 15 centimeters tykkelse, neste runde med 5.  Det samme gjelder innertakene, skulle borge både for varme og lydisolasjon det.  Yttertaket, det vil si, taket mot loftet, skal fóres med 30 centimeter tykke matter.  

Ha! Jeg hadde flaks, da jeg kom til huset onsdag fant jeg disse to i særdeles avslappet positur.  Og unnskyldningen deres var? Behov for frisk luft etter timer i nærkontakt med isolasjon. OK da, var bare så rart å se dem så stille.

Første etasje klar for ventilasjonsanlegg. Snart påbegynnes innerveggene.

Rimelig lunt inntrykk. De nye kravene til isolasjon gir null muligheter for at Isabelle og Julie skal oppleve min barndoms vinduer: Viltvoksende isroser vinteren gjennom.  Sikkert mer miljøvennlig dette her.


Hauger av isolasjonsrester, pipeelementer og pakker med ventilasjonselementer fyller første etasje. I noen timer.  

For ikke før er de ferdige med første runde med isolasjon er de igang med å installere ventilasjonsanlegget fra Flexit.

Huset skal ha balansert varmegjenvinningsanlegg og sentralstøvsuger, standard i alle LillesandHus får jeg oppgitt fra sikre kilder.

Og snart skal inneveggene kles, materialene fra Hasås venter utenfor... Men før det kommer elektriker og rørlegger?  Tror jeg. Kanskje.






Lilly fyller jobben som trivselsfaktor med hele seg.  Passe ellevill med et nært forhold til sjefen.

Ingen kommentarer: