fredag 8. juni 2012

Nektar, Denis, hvite varer og hvitt hus



En humle på jobb i en rhododendron-busk. Humlene er noen skikkelig brumlebasser, til gjengjeld angriper de bare hvis de blir truet.  Etter tiår med nærkontakt har jeg bare blitt stukket én eneste gang  - det kan høres romantisk ut med flagrende sommerkjole i en blomstereng - men tro du meg, det svir!




Hils på Denis, mureren som flislegger badene. Han gjør virkelig nydelig arbeid. Her er han ferdig med veggene til Julie og Isabells bad, det ligger som nevnt mellom soverommene deres i annen etasje.




Idag, fredag ettermiddag, kom alle hvitevarene fra Kvik som avtalt på klokkeslettet.  Det er noe med logistikken og dette huset.  Og blide folk.



Yvonne sjekker at alt er levert etter avtale.  Hun har ellers fokus på belysning, det haster med å finne lamper og det er ikke bare bare å finne lamper til et helt hus. 

Etter å ha saumfart norske, danske og svenske leverandørtilbud på nettet er hun nær en beslutning- presentasjon av valgene hennes kommer trolig i neste innlegg.



Pakkekaos på kjøkkenet som før var så ryddig. Pluss at det er flust med pappesker med splitter nytt innhold i stua og i gangen.  Kikket ned i en eske og trodde jeg så toppen av en nydelig buet vask- var ikke det, men et toalett.  

Da jeg forlot åstedet var byggherrene i full gang med å avduke badekaret. Jepp, det nærmer seg.  Jeg spør stadig om når de tror innflyttingen blir:  Etter alle solemerker å dømme er huset ferdig i løpet av 14 dager. Men så er det ferdigattest fra kommunen da, de må vente på den...


Ja, huset blir hvitt, helt hvitt, straks ferdig malt!





1 kommentar:

Heidi sa...

Vakkert hus. Gleder meg til å se det helt ferdig innvendig også. Mvh Heidi på Drøbakskontoret;)