søndag 24. juni 2012

På terskelen til familiens nye liv

Jeg jaktet St.Hans-bål, skulle bli dagens motiv, ble ensomme strå mot
nattehimmelen som en stille erstatning. For jeg fant ingen bål.
Bortsett fra et lite et i strandkanten tvers over Oslofjorden på
Asker-siden.  Kanskje har det blitt  forbudt å tenne lystige flammer i hytt og pine,
hva vet jeg - etter hva folk sier er det  ingen hekser lenger heller,
 tro om det er helt sant?




En forsiktig innflytting av ting og tang. Som knagge-rekker og skohyller. Bare for dager siden var det rimelig nakent og fritt fram for håndverkere og blogger.  Plutselig kom følelsen av at vi burde gå stillere i dørene, Arnestad er i ferd med å bli et hjem. 




Lilly Hund i ferd med å erobre domené.  Viktig å bli kjent med alle kriker, kroker og lukter for å ivareta rollen som familiens beskytter.  Heldigvis godtar hun meg etter måneder med vennlig bekjentskap.




Spiseplassen, eller spisestua, i tilknytning til kjøkkenet. Sjekk den klassiske lysekrona! Ikke av ny dato, men passer perfekt inn i rommet.




 Etter at Yvonne solgte det meste av familiens møbler på finn.no, ble det nødvendig med et ørlie handleraid i distriktets møbelforretninger.  Lilly Hund skal ikke sove i den nye sofaen, har de bestemt. Med mitt kjennskap til hunder, har Lilly bestemt noe helt annet.



Containeren som har stått parkert foran huset i uker og måneder, ble hentet her om dagen, enda et tegn på at nå er det like før...



Ingen kommentarer: