torsdag 19. januar 2012

Et morgenmøte i alvor og glede -i idylliske Drøbak

Thomas, daglig leder i LillesandHus har fått låne nøklene -lokalet i Torggata skal få ny innredning. Som skal være på plass når byggefirmaets Follo-kontor åpner den 1. februar.


Dette  innlegget skulle ha handlet om bad. I stedet blir det en fersk rapport fra badebyen Drøbak. Mathias skulle i møte for å signere den formelle kontrakten med LillesandHus idag, og skribenten hang seg ubeskjedent på.

Det er bare å innrømme det, jeg, en innfødt nesodding, er håpløst forelsket i denne perlen av en småby. 
Her tuslet jeg som småjente i glitrende gater på julehandel, her møtte jeg venner under konserter i badeparken, og her har jeg tilbragt lyse sommerdøgn i båthavna. 

Vi møtes på et bakeri som ikke er et bakeri.  Ikke nå lenger.  Her er det høyt under taket,  en praktfull kakkelovn står i et hjørne, stemningen er lun og lett. Og litt høytidsstemt.
Kontraktsignering er alvor.  Ikke bare for Mathias, dette er også den aller første kontrakten LillesandHus signerer i dette lokalet som snart blir deres Follo-kontor. 

Lokalet skal få ny innredning naturligvis. Fristelser fra menyen på bakeriveggen skal erstattes av en utstilling av husfirmaets små modellhus.


Antagelig fristende det også, husmodellene ligner lekehus, ser for meg små nesemerker på de store vinduene, avsatt av barn på søndagsrusletur…

Mathias er snekker, det visste jeg selvfølgelig.  Men at han har jobbet for LillesandHus før, det fikk jeg først vite i dag.  Dessuten at han skal jobbe for dem igjen.  Like greit å være åpen om den forbindelsen.  Mathias fant rett og slett husdrømmen på arbeidsplassen,  han kjenner Arnestad fra gulv til tak. Derav den iboende tryggheten hans. Og utålmodigheten. 

Nå er det straks tre uker siden søknadenen om byggetillatelse ble sendt inn til kommunen. 
Ting kan virkelig begynne å røre på seg hver dag som helst.





 I denne gata er det LillesandHus har leid lokale, kontoret vil ligge strategisk veggivegg med banken og med eiendomsmeglere som nære naboer. Et lite sørland som åpner dørene den 1.februar 2012.








Ingen kommentarer: